خانه » نمونه سوال متوسطه اول » نمونه سوالات پایه نهم » نمونه سوال ریاضی نهم » دانلود نمونه سوال ریاضی نهم فصل پنجم با جواب (عبارت های جبری)

دانلود نمونه سوال ریاضی نهم فصل پنجم با جواب (عبارت های جبری)

دانلود نمونه سوال ریاضی نهم فصل پنجم با جواب (عبارت های جبری)

حل نمونه سوالات مختلف، یک راهکار بسیار عالی برای آمادگی در امتحانات مدارس است. دانش‌آموز با حل نمونه سوالات مختلف، تیپ سوالات را می‌شناسد و در امتحانات مدرسه، با آمادگی کامل حضور پیدا می‌کند. در ادامه نمونه سوال ریاضی نهم فصل پنجم با جواب تشریحی (عبارت های جبری) را برایتان آماده کردیم. این سوالات به شکل اختصاصی توسط گروه آموزشی یک به یک طراحی شده‌اند.

نمونه سوال ریاضی نهم فصل پنجم شامل چه مباحثی است؟

در فصل پنجم ریاضی نهم دانش‌آموزان باید مفهوم عبارت جبری را بدانند و جملات متشابه را بشناسند. عبارت‌های جبری را ساده کنند و عبارت‌های تک جمله‌ای و چند جمله‌ای را هم بشناسند.

عبارت‌های جبری را بر حسب توان، نزولی یا صعودی مرتب کنند. درجه نسبت به متغیرها را بدانند و فرق معادله و اتحاد را بدانند. یعنی اگر دو عبارت داده شده به ازای یک یا چند عدد جواب داشته باشد، معادله است. ولی اگر به ازای هر مقدار برای متغیرهایشان حاصل یکسانی داشته باشد، آن را اتحاد می‌نامند.

دانش‌آموزان در فصل 5 ریاضی نهم باید انواع اتحاد را بشناسند و در حل مسائل بتوانند از اتحاد استفاده کنند. همچنین به وسیله فاکتورگیری و اتحاد عبارت‌های جبری را تجزیه کنند. همچنین مفهوم نابرابری و نامعادله را بدانند و بتوانند نامعادله‌ها را حل کنند.

اطلاعات فایل نمونه سوال امتحانی فصل پنجم ریاضی نهم با جواب تشریحی

نام فایل: نمونه سوال ریاضی نهم فصل 5 با جواب (مبحث عبارت های جبری)

نام طراح نمونه سوال: رحیم انوری (مدرس رسمی آموزش و پرورش و دبیر نمونه در سال 79)

تعداد سوالات: 19 سوال (در قالب 1 فایلِ نمونه سوال امتحانی با رعایت استانداردهای لازم مثل گروه‌بندی سوالات، بارم‌بندی و غیره)

تعداد صفحات: 3 صفحه سوال، 4 صفحه پاسخنامه تشریحی (مجموعا 7 صفحه)

فرمت: PDF

حجم فایل: نمونه سوالات: 2 مگابایت

نوشتار سوالات: دست‌نویس و کاملا مرتب

نوشتار پاسخنامه: دست‌نویس و کاملا خوانا

پاسخنامه کاملا تشریحی: دارد

مشاهده قسمتی از نمونه سوال ریاضی نهم فصل پنجم

مشاهده قسمتی از نمونه سوال ریاضی نهم فصل پنجم

اگر در حل نمونه سوال ریاضی نهم فصل پنجم به مشکل خوردید، بهترین کار کمک گرفتن از یک معلم خصوصی با تجربه است.

استاد رحیم انوری، دبیر رسمی آموزش و پروش با تجربه بیش از 31 سال تدریس ریاضی ابتدایی و متوسطه اول، می‌تواند به خوبی مشکلات درسی فرزندان شما را حل کند. برای ثبت درخواست معلم خصوصی کافی‌ست با شماره موبایل 09309790392 تماس بگیرید یا در WhatsApp ارتباط برقرار کنید تا هماهنگی‌های لازم انجام شود. کلاس‌های تهران به شکل حضوری و کلاس‌های سایر استان‌ها به صورت آنلاین (با کیفیت بالا) انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتساپ
تلگرام
درخواست معلم خصوصی