خانه » اخبار کنکور و مدارس (جدید) » وزارت ارتباطات قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور و امتحانات نهایی را رد کرد + با تبصره

وزارت ارتباطات قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور و امتحانات نهایی را رد کرد + با تبصره

وزارت ارتباطات قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور و امتحانات نهایی را رد کرد + با تبصره

در کنکور سراسری نوبت اول ۱۴۰۱، اینترنت حوزه‌های امتحانی به صورت نقطه به نقطه قطع شد. این موضوع باعث ناراحتی بسیاری از مردم، داوطلبان کنکور و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی شد. موضوعی که اگر بخواهد ادامه‌دار باشد ممکن است چالش‌های زیادی برای فعالان کسب و کارهای اینترنتی به وجود بیاورد.

طبق اخبار به دست آمده قرار بود اینترنت در زمان برگزاری آزمون‌های نهایی داوطلبان نیز قطع شود که تا این لحظه (۲۵ اردیبشت ماه) خوشبختانه این خبر تکذیب شده است.

رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش در جلسه هم‌اندیشی با اهالی رسانه قطع اینترنت در ایام برگزاری امتحانات نهایی را تکذیب کرد.

مرادصحرایی در جلسه مورد اشاره و در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا در زمان برگزاری امتحانات شاهد قطع شدن اینترنت خواهیم بود یا خیر؟ گفت: موضوع قطعی اینترنت یکی از گزینه‌های افزایش امنیت حوزه ها بود، اما این موضوع رد شد.

 

شاید شاهد چند دقیقه قطع اینترنت در برخی از حوزه‌ها باشیم

شاید شاهد چند دقیقه قطع اینترنت در برخی از حوزه‌ها باشیم

وی افزود: یک بحثی پیرامون قطع چند دقیقه اینترنت در برخی حوزه ها مطرح است که آن هم هنوز در حال بررسی است و نهایی نشده است.

سرپرست آموزش و پرورش همچنین پیرامون انتشار سوالات امتحانات نهایی در فضای مجازی نیز بیان کرد: امسال ما خودمان پس از آغاز امتحانات نهایی سوالات را منتشر خواهیم کرد و موضوع مهم که ناظر بر امنیت امتحانات خواهد بود این است که ما اجازه نخواهیم داد پاسخ سوال‌ها به داخل حوزه‌های امتحانی وارد شود.

در همین رابطه زارعی رییس مرکز ارزشیابی آموزش و پرورش نیز گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم که اگر شد به مدت ۳۵ دقیقه اینترنت بین المللی را قطع کنیم.

هنوز مشخص نیست چه اتفاقی برای امتحانات نهایی و کنکور سراسری ۱۴۰۲ رخ خواهد داد. امیدواریم تصمیمات مسئولان به شکلی باشد که باری از دوش داوطلبان و خانواده‌های نگران آن‌ها بردارد. همچنین بهتر است تصمیم‌گیری‌ها سریع‌تر و قاطعانه‌تر انجام شوند.

پی‌نوشت یک به یک

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتساپ
تلگرام
درخواست معلم خصوصی