خانه » گام به گام متوسطه اول » گام به گام مطالعات اجتماعی هفتم » جواب فعالیت درس 23 مطالعات هفتم (گام به گام اجتماعی هفتم درس بیست و سوم)

جواب فعالیت درس 23 مطالعات هفتم (گام به گام اجتماعی هفتم درس بیست و سوم)

جواب فعالیت درس 23 مطالعات هفتم (گام به گام اجتماعی هفتم درس بیست و سوم)

جواب فعالیت درس 23 مطالعات هفتم (عقاید و سبک زندگی مردم در ایران باستان) تهیه شده در گروه آموزشی یک به یک شامل تمام فعالیت‌های مطرح شده در کتاب درسی است. گام به گام مطالعات اجتماعی هفتم در 12 فصل و 24 درس تنظیم شده است که اکنون در حال مطالعه گام به گام درس بیست و سوم مطالعات اجتماعی هفتم هستید.

در برنامه درسی جدید مطالعات اجتماعی، به منظور سازماندهی تلفیقی محتوا، پنج حوزه موضوعی انتخاب شده است:

  • فضا و مکان.
  • زمان، تداوم و تغییر.
  • فرهنگ و هویت.
  • نظام اجتماعی.
  • منابع و فعّالیت‌های اقتصادی.

هریک از این حوزه‌ها ناظر به تعدادی از رشته‌های مذکور است. این کتاب شامل 12 فصل و 24 درس است که در هر فصل، دو یا چند حوزهٔ موضوعی و مفاهیم کلیدی مربوط به آنها با یکدیگر تلفیق شده‌اند.


  • گام به گام مطالعات اجتماعی هفتم درس بیست و سوم بر پایه جدیدترین کتاب درسی مطالعات اجتماعی هفتم (1402-1403) تالیف و منتشر شده است.
  • جواب تمرین مطالعات اجتماعی هفتم درس بیست و سوم ۱۰۰٪ رایگان است.
  • در تولید و انتشار گام به گام مطالعات اجتماعی پایه هفتم درس 23 از برترین اساتید درس مطالعات اجتماعی متوسطه اول در کشور کمک گرفته شده است و کیفیت گام به گام مورد تایید دبیران رسمی آموزش و پرورش است.

جواب فعالیت صفحه 145 کتاب درسی مطالعات اجتماعی هفتم درس بیست و سوم

جواب فعالیت صفحه 145 کتاب درسی مطالعات اجتماعی هفتم درس بیست و سوم

بشر تاکنون تعداد زیادی آسیاب برای آرد کردن اختراع کرده است. در زمان‌های بسیار دور برای آسیاب گندم آن را با تکه سنگ می‌ساییدند. به مرور زمان از جانورانی مثل گاو برای چرخاندن سنگ آسیاب کمک گرفته شد. در دوره کنونی هم فرآوری آرد به شکل مدرن با تجهیزات پیشرفته در کارخانه‌ها انجام می‌شود.


جواب فعالیت صفحه 146 کتاب درسی مطالعات اجتماعی هفتم درس بیست و سوم

جواب فعالیت صفحه 146 کتاب درسی مطالعات اجتماعی هفتم درس بیست و سوم

1 – اجزای لباس زن اشکانی از عمامه، چادر، پیراهن گشاد و زیورآلات تشکیل شده است.

اجزای لباس مردان پارسی و مادی از دو مدل کلاه، داشتن یا نداشتن شلوار، پیراهن‌های گشاد یا تنگ، آستین‌های تنگ و مچ دار یا آستین‌های گشاد و چین دار و… تشکیل شده است.

2 – پیتزا، سوسیس، کالباس، همبرگر، ماکارونی، چیپس و پفک، نوشابه‌های گازدار، انواع کنسروها و… تولید این مواد غذایی آن زمان امکان‌پذیر نبود. چون صنعت به اندازه امروز گسترش و پیشرفت نداشت.


جواب فعالیت صفحه 147 کتاب درسی مطالعات اجتماعی هفتم درس بیست و سوم

جواب فعالیت صفحه 147 کتاب درسی مطالعات اجتماعی هفتم درس بیست و سوم

3 – تیراندازی با کمان، چوگان، کشتی، سوارکاری، شنا، ورزش‌های رزمی و…

4 – ورزش‌هایی مثل فوتبال، والیبال، هندبال، بسکتبال، راگبی، اتومبیل‌رانی و… به این خاطر که این رشته‌ها متعلق به سایر کشورها بوده‌اند یا در دوران معاصر شکل گرفته‌اند.


جواب فعالیت صفحه 149 کتاب درسی مطالعات اجتماعی هفتم درس بیست و سوم

جواب فعالیت صفحه 149 کتاب درسی مطالعات اجتماعی هفتم درس بیست و سوم

5 – دعای تحویل سال همراه با ترجمه آن:

یا مقلب القلوب و الابصار: ای دگرگون‌کننده قلب‌ها و چشم‌ها
یا مدبر اللیل و النهار: ای گرداننده و تنظیم‌کننده روزها و شب‌ها
یا محول الحول و الاحوال: ای تغییردهنده‌‌ٔ حال انسان و طبیعت
حول حالنا الی احسن الحال: حال ما را به بهترین حال دگرگون فرما

6 – در ادامه به 2 سوال الف و ب پاسخ می‌دهیم.

الف) اجزای سفره هفت‌سین نماد این موارد هستند:

  1. سیب: نماد سلامتی و تندرستی
  2. سبزه: نماد نوزایی و تولد مجدد
  3. سمنو: نماد برکت و فراوانی
  4. سنجد: نماد دانایی و فرزانگی
  5. سماق: نماد طلوع خورشید
  6. سکه: نماد رزق و روزی و برکت (دارایی)
  7. سیر: نماد پزشکی، درمان یا طب است.

ب) برای تهیه سمنو از جوانه گندم و آرد سبوس‌دار استفاده می‌شود. شیره جوانه گندم را با آرد گندم مخلوط کرده و مقداری آب به آن اضافه می‌کنند و این مخلوط را روی شعله اجاق قرار می‌دهند. این ترکیب باید انقدر حرارت داده شود تا به خوبی غلیظ شود. همچنین باید به طور مرتب سمنو را هم زد تا ته نگیرد.

7 – پاسخ به این سوال به عهده دانش‌آموز است و باید با همکاری معلم کلاس انجام شود.


ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتساپ
تلگرام
درخواست معلم خصوصی