خانه » گام به گام متوسطه اول » گام به گام مطالعات اجتماعی هفتم » جواب فعالیت درس 18 مطالعات هفتم (گام به گام اجتماعی هفتم درس هجدهم)

جواب فعالیت درس 18 مطالعات هفتم (گام به گام اجتماعی هفتم درس هجدهم)

جواب فعالیت درس 18 مطالعات هفتم (گام به گام اجتماعی هفتم درس هجدهم)

جواب فعالیت درس 18 مطالعات هفتم (قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های ایران) تهیه شده در گروه آموزشی یک به یک شامل تمام فعالیت‌های مطرح شده در کتاب درسی است. گام به گام مطالعات اجتماعی هفتم در 12 فصل و 24 درس تنظیم شده است که اکنون در حال مطالعه گام به گام درس هجدهم مطالعات اجتماعی هفتم هستید.

در برنامه درسی جدید مطالعات اجتماعی، به منظور سازماندهی تلفیقی محتوا، پنج حوزه موضوعی انتخاب شده است:

  • فضا و مکان.
  • زمان، تداوم و تغییر.
  • فرهنگ و هویت.
  • نظام اجتماعی.
  • منابع و فعّالیت‌های اقتصادی.

هریک از این حوزه‌ها ناظر به تعدادی از رشته‌های مذکور است. این کتاب شامل 12 فصل و 24 درس است که در هر فصل، دو یا چند حوزهٔ موضوعی و مفاهیم کلیدی مربوط به آنها با یکدیگر تلفیق شده‌اند.


  • گام به گام مطالعات اجتماعی هفتم درس هجدهم بر پایه جدیدترین کتاب درسی مطالعات اجتماعی هفتم (1402-1403) تالیف و منتشر شده است.
  • جواب تمرین مطالعات اجتماعی هفتم درس هجدهم ۱۰۰٪ رایگان است.
  • در تولید و انتشار گام به گام مطالعات اجتماعی پایه هفتم درس 18 از برترین اساتید درس مطالعات اجتماعی متوسطه اول در کشور کمک گرفته شده است و کیفیت گام به گام مورد تایید دبیران رسمی آموزش و پرورش است.

جواب فعالیت صفحه 110 کتاب درسی مطالعات اجتماعی هفتم درس هجدهم

1 – کاربرگه شماره (16) بررسی شواهد (سنگ نگاره) را در کلاس انجام دهید.

1 – به زودی کاربرگه شماره (16) توسط گروه آموزشی یک به یک تکمیل و در همین قسمت درج می‌شود.


جواب فعالیت صفحه 114 کتاب درسی مطالعات اجتماعی هفتم درس هجدهم

جواب فعالیت صفحه 114 کتاب درسی مطالعات اجتماعی هفتم درس هجدهم

2 – در پدید آمدن تمدن ایلام، رود کارون نقش داشته است.

ایلام تمدنی در کوه‌ها و دشت‌ها است. مردم آنجا ابتدا در کوه‌ها به دامداری مشغول بودند و به مرور زمان و برای استفاده از آب رودخانه، به سمت دشت‌ها آمدند و به کشاورزی مشغول شدند. سپس در دشت اقدام به ساخت شهرهای بزرگ کردند و کوه‌قلعه‌های محکمی ساختند تا از آن‌ها در برابر حملات دشمن محافظت کند.

3 – به زودی کاربرگه شماره (17) توسط گروه آموزشی یک به یک تکمیل و در همین قسمت درج می‌شود.

4 – به این موارد اشاره می‌کنیم:

  • آن‌ها از یک حکومت برخوردار بودند.
  • قوانین داشتند و این قوانین را روی لوح‌های گلی می‌نوشتند.
  • خط مخصوص خود را داشتند که روی آجرهای چغازنبیل با آن می‌نوشتند.
  • از هنر و معماری منحصر به فردی برخوردار بودند.

جواب فعالیت صفحه 115 کتاب درسی مطالعات اجتماعی هفتم درس هجدهم

جواب فعالیت صفحه 115 کتاب درسی مطالعات اجتماعی هفتم درس هجدهم

5 – در ادامه تصاویر را بررسی می‌کنیم:

تصویر شماره 1 = حضرت نوح (ع)

تصویر شماره 2 = حضرت ابراهیم (ع)

تصویر شماره 3 = حضرت موسی (ع)

6 – جواب قسمت‌های الف و ب را در ادامه مشاهده می‌کنید:

الف) سوره‌های نوح، محمد، لقمان، یونس، آل عمران و ابراهیم.

ب) این آیات مربوط به سرگذشت حضرت موسی (ع) است. ایشان در کاخ فرعون ظالم چشم به جهان گشود و بزرگ شد. سپس به پیامبری مبعوث گردید و فرعون را سرنگون و نابود کرد.

7 – بررسى نهضت پیامبران الهی، آن هم با نگرش قرآن، سبب می‌شود که مومنان به حقایق و واقعیت‌هاى مربوط به زندگى و حیات، پیروزى و شکست، و عوامل موفقیت پیامبران پى ببرند و از آنها پند و عبرت بگیرند.

هر چند شرایع پیامبران پیشین هم اکنون نسخ شده و نیازى به فراگیرى و عمل بدان‌ها نیست، اما سیره و سخنان وحیانى و حکیمانه آنان در دعوت به توحید و معارف الهى همچنان کارآیى دارد و خداوند متعال در قرآن کریم، بسیارى از سخنان و نصایح آنان را نقل نموده و این بدان سبب است که اهداف همه پیامبران یکى بوده است. (منبع: سایت اسلام کوئست)


ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتساپ
تلگرام
درخواست معلم خصوصی