خانه » گام به گام متوسطه اول » گام به گام مطالعات اجتماعی هفتم » جواب فعالیت درس 21 مطالعات هفتم (گام به گام اجتماعی هفتم درس بیست و یکم)

جواب فعالیت درس 21 مطالعات هفتم (گام به گام اجتماعی هفتم درس بیست و یکم)

جواب فعالیت درس 21 مطالعات هفتم (گام به گام اجتماعی هفتم درس بیست و یکم)

جواب فعالیت درس 21 مطالعات هفتم (اوضاع اجتماعی ایران باستان) تهیه شده در گروه آموزشی یک به یک شامل تمام فعالیت‌های مطرح شده در کتاب درسی است. گام به گام مطالعات اجتماعی هفتم در 12 فصل و 24 درس تنظیم شده است که اکنون در حال مطالعه گام به گام درس بیست و یکم مطالعات اجتماعی هفتم هستید.

در برنامه درسی جدید مطالعات اجتماعی، به منظور سازماندهی تلفیقی محتوا، پنج حوزه موضوعی انتخاب شده است:

  • فضا و مکان.
  • زمان، تداوم و تغییر.
  • فرهنگ و هویت.
  • نظام اجتماعی.
  • منابع و فعّالیت‌های اقتصادی.

هریک از این حوزه‌ها ناظر به تعدادی از رشته‌های مذکور است. این کتاب شامل 12 فصل و 24 درس است که در هر فصل، دو یا چند حوزهٔ موضوعی و مفاهیم کلیدی مربوط به آنها با یکدیگر تلفیق شده‌اند.


  • گام به گام مطالعات اجتماعی هفتم درس بیست و یکم بر پایه جدیدترین کتاب درسی مطالعات اجتماعی هفتم (1402-1403) تالیف و منتشر شده است.
  • جواب تمرین مطالعات اجتماعی هفتم درس بیست و یکم ۱۰۰٪ رایگان است.
  • در تولید و انتشار گام به گام مطالعات اجتماعی پایه هفتم درس 21 از برترین اساتید درس مطالعات اجتماعی متوسطه اول در کشور کمک گرفته شده است و کیفیت گام به گام مورد تایید دبیران رسمی آموزش و پرورش است.

جواب فعالیت صفحه 133 کتاب درسی مطالعات اجتماعی هفتم درس بیست و یکم

جواب فعالیت صفحه 133 کتاب درسی مطالعات اجتماعی هفتم درس بیست و یکم

1 – شباهت‌ها و تفاوت‌هایی بین خانواده‌های امروزی و خانواده‌های ایران باستان وجود دارد که در ادامه بعضی از آن‌ها را ذکر می‌کنیم:

شباهت‌ها: اهمیت تشکیل خانواده و ازدواج، سرپرست بودن پدر و نقش اصلی او به عنوان نان‌آور، یادگیری مهارت‌های مختلف از پدر و مادر توسط فرزندان

تفاوت‌ها: در آن دوران ازدواج با افراد همخون و محارم رواج داشت در صورتی که در دنیای امروزی این امر کاملا زشت و ناپسند شناخته می‌شود. آن زمان خانواده‌ها بسیاری از وسایل موردنیاز خود را، خودشان می‌ساختند اما امروزه با صنعتی شدن دنیا و خطوط تولید مختلف خانواده‌ها بیشتر محصولات را به شکل آماده تهیه می‌کنند.

جواب فعالیت درس 21 مطالعات هفتم - کاربرگه شماره 19

2 – به زودی کاربرگه شماره (19) توسط گروه آموزشی یک به یک تکمیل و در همین قسمت درج می‌شود.


جواب فعالیت صفحه 136 کتاب درسی مطالعات اجتماعی هفتم درس بیست و یکم

جواب فعالیت صفحه 136 کتاب درسی مطالعات اجتماعی هفتم درس بیست و یکم

3 – در ادامه قسمت‌های الف، ب و ج را جواب دادیم:

الف) از شاه تقاضای تحصیل فرزندش را داشت.

ب) نظام طبقاتی حاکم در آن دوره باعث شده بود شاه درخواست او را قبول نکند و گفت بچه کشاورز تا ابد باید کشاوز بماند و بچه اشراف‌زاده هم همیشه در گروه اشراف‌زاده‌ها بماند.

ج) در ایران باستان نظام طبقاتی وجود داشته است و برخی از طبقات حق تحصیل نداشته‌اند.

4 – در دوران ایران اسلامی همه مردم تحت هر شرایطی می‌توانند تا مدارج عالی تحصیل کنند و با سواد شوند و با توجه به استعداد و علاقه خود به جایگاه‌های مهم علمی برسند، حتی بخش‌های زیادی از تحصیل در دوره امروزی رایگان است. اما در دوران باستان عوام (که شامل کشاورزان، بازرگانان و دامداران و به طور کلی شامل اکثریت جامعه می‌شدند) حق تحصیل نداشتند.


ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

واتساپ
تلگرام
درخواست معلم خصوصی